Jak to działa

1. Dołącz

Zarejestruj się klikając na przycisk „Rejestracja”, podaj wymagane dane, zaakceptuj regulamin i wpłać minimum opłaty inicjalnej. Wystarczy 1 minuta i gotowe – możesz już korzystać z rowerów miejskich 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

2. Wypożycz

Podejdź do terminala, naciśnij „Wypożycz” i postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie. Rower, który wybrałeś zostanie zwolniony automatycznie. Jeżeli jest zabezpieczony linką – odblokuj go za pomocą otrzymanego kodu do zamka szyfrowego. Szerokiej drogi!

3. Zwróć rower

Nie musisz nawet podchodzić do terminala. Wystarczy, że wprowadzisz rower do elektrozamka. Bez obaw – sygnał dźwiękowy potwierdzi prawidłowy zwrot. W celu upewnienia się, ze zwrot został zakończony pomyślnie, dokonaj weryfikacji na swoim koncie użytkownika. Jeśli na stacji nie ma wolnego miejsca, przypnij rower zamkiem szyfrowym do ucha wybranego stojaka lub innego roweru i przetasuj cyfry. W takim przypadku podejdź do terminala, przyciśnij „Zwrot” i postępuj zgodnie ze wskazówkami na wyświetlaczu.

4. Ponów

Korzystaj z rowerów miejskich, kiedy tylko masz ochotę. Od początku marca do końca listopada, 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

Pogoda w Michałowicach

dziś, czwartek, 25 maja 2017

pogoda

19º

Ciśnienie 1017.3 hPa,
Wiatr 3.32 km/h

pogoda

19º

pogoda

20º

pogoda

21º

Najczesciej zadawane pytania


 
Należy wybrać opcję Rejestracja na stronie www.rower.michalowice.pl oraz wypełnić formularz rejestracyjny. W celu aktywacji konta należy dokonać opłaty inicjalnej w wysokości min. 10 zł. Jak tylko kwota wpłynie na konto – konto stanie się aktywne i umożliwi wypożyczanie rowerów.

 
Wystarczy podejść do terminala, dokonań identyfikacji (przy pomocy numeru telefonu komórkowego oraz numeru PIN lub zarejestrowanej karty zbliżeniowej), nacisnąć przycisk „Wypożycz” i postępować zgodnie ze wskazówkami na wyświetlaczu. Rower zostanie automatycznie zwolniony z elektrozamka. Gdy rower jest zabezpieczony linką, należy dokonać identyfikacji przy terminalu, nacisnąć przycisk „Wypożycz” i postępować zgodnie z instrukcją lub zadzwonić na infolinię. Zamek szyfrowy odblokowuje się za pomocą otrzymanego 4-cyfrowego kodu, wyświetlonego na ekranie terminala lub otrzymanego w wiadomości sms - w przypadku innych kanałów wypożyczeń. Kod należy ustawić od lewej do prawej strony – na wysokości wypukłej kreski na obejmie. Zamek szyfrowy odblokowuje się za pomocą otrzymanego 4-cyfrowego kodu, wyświetlonego na ekranie terminala lub otrzymanego w wiadomości sms - w przypadku innych kanałów wypożyczeń. Kod należy ustawić od lewej do prawej strony – na wysokości wypukłej kreski na obejmie.

 
Należy wprowadzić rower do stojaka, przypiąć go za pomocą linki i przetasować cyfry w zamku szyfrowym. Następnie podejść do terminala, przycisnąć „Zwrot” i postępować zgodnie ze wskazówkami na wyświetlaczu.

 
W przypadku, gdy zwrot roweru nie jest możliwy w stacji dokującej, należy przypiąć rower linką szyfrującą do ucha wybranego stojaka lub innego roweru, a następnie dokonać prawidłowego zwrotu – identyfikując się przy terminalu, naciskając przycisk „Zwrot” i postępując zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami lub dzwoniąc na infolinię (w przypadku nieczynnej stacji).

 
Aby sprawdzić, czy rower został poprawnie zwrócony, należy zalogować się na swoim koncie rowerzysty miejskiego poprzez serwis internetowy lub aplikację mobilną Nextbike. Poprawność zwrotu można również zweryfikować przy terminalu lub dzwoniąc na infolinię.

 
Na jedno konto wypożyczyć można jednocześnie maksymalnie 4 rowery. Dla każdego roweru system osobno nalicza czas wypożyczenia, dlatego nie trzeba oddawać wszystkich jednośladów w tym samym momencie. W przypadku wypożyczeń niestandardowych, tj. wynajmów grupowych, prosimy o kontakt na adres: grupowe@nextbike.pl.

 
W przypadku problemów z przeprowadzeniem dowolnej operacji przy terminalu, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta miejskiego systemu rowerów miejskich. Pozwoli to szybko i sprawnie przeprowadzić wybraną operację. Tel 22 244 13 13

 
Lampa w rowerach Nextbike uruchamia się automatycznie po wprowadzeniu roweru w ruch. Wystarczy zatem, że rowerzysta zacznie pedałować, a lampa oświetli mu drogę.

 
Systemy Nextbike są kompatybilne. To oznacza, że rejestracja w jednym z nich, daje dostęp do pozostałych systemów rowerowych, których operatorem jest Nextbike bez dodatkowych formalności – według lokalnego cennika.

 
Dla uproszczenia procesu wynajmowania rowerów, identyfikacji można dokonać za pomocą każdego urządzenia, które posiada funkcję bezdotykowego identyfikatora. Wystarczy przy pierwszym lub każdym kolejnym wypożyczeniu podać w terminalu swój numer telefonu i PIN, a następnie przyłożyć kartę do czytnika. Przy kolejnym wypożyczeniu można już identyfikować się przy terminalu za pomocą tej karty. Istnieje możliwość logowania się wyłącznie za pomocą karty, bez podania PIN-u – w tym celu należy odznaczyć opcję „Przy każdym wypożyczeniu i zwrocie ze względu na bezpieczeństwo proszę pytać mnie o mój PIN” w zakładce „Hasło” na swoim koncie.

 
Inny rower można wypożyczyć od razu. Jeśli jednak użytkownik chce wypożyczyć ten sam rower – powinien odczekać 3 minuty.

 
Oczywiście, jednak najważniejszy w tym przypadku jest zdrowy rozsądek. Nie zostawiajmy rowerów w miejscach odosobnionych czy „ryzykownych” i przypinajmy je odpowiednio linką z zamkiem szyfrowym do stałych, solidnych elementów, a na pewno nic się nie stanie. Uspakajamy też, że inna osoba nie będzie mogła takiego roweru – przypiętego na chwilę, w trakcie podróży, na zamek szyfrowy – wypożyczyć za pomocą aplikacji mobilnej ani QR kodu, ponieważ w systemie rower będzie widniał jako wynajęty.

 
Cenniki, obowiązujący w systemie Rower Gminny jest dostępne pod następującym adresem: rower.michalowice.pl/cennik/ Opłata inicjalna, będąca równocześnie pierwszą wpłatą na poczet wypożyczeń, wynosi 10 zł. Żeby konto rowerzysty miejskiego było aktywne (czyli umożliwiało korzystanie z rowerów), musi znajdować się na nim właśnie minimum 10 zł.

 
Po zalogowaniu się do swojego profilu na www.rower.michalowice.pl/logowanie/ należy w zakładce „Sposób płatności” przejść do szybkiej płatności, wybierając daną kwotę. Istnieje też możliwość wyboru banku z rozwijanej listy i dokonania płatności za pomocą standardowego przelewu z wykorzystaniem danych, jakie zostaną wygenerowane w ramce na koncie w Nextbike. UWAGA: Tytuł przelewu jest dedykowany dla konkretnego użytkownika i bardzo ważny dla identyfikacji wpłaty.

 
Jeśli podczas rejestracji, wybrano płatność kartą z możliwością obciążenia - opłata za każdą jazdę rowerem będzie pobierana automatycznie.

 
Prawdopodobnie przelew nie został jeszcze zaksięgowany. Godziny księgowania przelewów zależą od banku, w którym użytkownik posiada konto. Polecamy zapoznanie się z dokumentem „Godziny księgowania przelewów” w zakładce „Regulamin” na stronie internetowej systemu rowerów miejskich.

 
Prawdopodobnie na koncie użytkownika znajduje się mniej niż 10 zł (kwota potrzebna, by było aktywne – umożliwiało korzystanie z rowerów). W związku z tym, operator rekomenduje zasilanie konta kwotą wyższą, niż 10 zł – np. 20, 30 zł.

 
Przede wszystkim nie należy się denerwować. Jeśli kwota, jaką system naliczył za korzystanie z roweru, nie jest adekwatna do stanu faktycznego – należy po prostu złożyć reklamację, wysyłając wiadomość na adres e-mail Biura Obsługi Klienta danego systemu rowerów miejskich. Na jej rozpatrzenie mamy maksymalnie 14 dni, ale postaramy się odpowiedzieć tak szybko, jak będzie to możliwe. Jeśli po weryfikacji okaże się, że system popełnił błąd, cała nieodpowiednio naliczona suma zostanie zwrócona.

 
Wszystko zależy od godzin księgowania przelewów w banku, z którego korzysta użytkownik. Informacje o tym znajdują się w dokumencie „Godziny księgowania przelewów” na podstronie „Regulamin”.

 
Będziemy wdzięczni za przekazanie informacji (zawierającej numer problematycznej stacji lub roweru) poprzez wysłanie wiadomości na fanpage’u systemu rowerów miejskich na Facebooku, wiadomości e-mail na adres Biura Obsługi Klienta lub dzwoniąc na infolinię. Serwis sprawdzi problem i usunie ewentualną usterkę najszybciej, jak tylko będzie to możliwe. Nasi pracownicy 24 godziny na dobę monitorują stan systemu, natomiast takie zgłoszenia pozwalają nam interweniować jeszcze szybciej.

 
W przypadku kradzieży roweru dokonanej podczas użytkowania, należy powiadomić o tym Biuro Obsługi Klienta maksymalnie w ciągu 12 godzin od momentu wynajęcia roweru.

 
Normalnie w trakcie identyfikacji nie powinna pojawić się prośba o numer karty kredytowej. Taka sytuacja może się zdarzyć, gdy np. użytkownik poda błędny numer telefonu. Najlepiej od razu zadzwonić do Biura Obsługi Klienta, gdzie konsultant postara się zidentyfikować i rozwiązać problem.

 
Zespoły relokacyjne Nextbike przewożą rowery 24 godziny na dobę/ 7 dni w tygodniu, żeby na bieżąco uzupełniać braki na stacjach. Nie jesteśmy jednak w stanie zagwarantować, zwłaszcza w szczycie, że na każdej stacji zawsze dostępny będzie rower. Co oczywiście nie znaczy, że pracownicy Nextbike nie będą się starać, żeby tak nie było.

 
Z naszej strony możemy zadeklarować, że jako operator systemów podejmujemy liczne działania, mające na celu rozbudowę systemu o stacje sponsorskie, uruchamiane we współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami. Podobne rozwiązania funkcjonują we wszystkich miastach, gdzie działają systemy obsługiwane przez Nextbike Polska.

 
Strony logowania, rejestracji i „Twoje konto” są szyfrowane przez SSL, co widać poprzez link po wejściu na każdą z nich. Strony, uruchamiające aplikację z Nextbike API są dodatkowo szyfrowane, ale działają na zasadzie iframe, stąd nie widać tego w adresie. Dodatkowo zostało włączone i wymuszone szyfrowanie dla całego serwisu. Gwarantujemy więc, że korzystanie ze strony jest 100% bezpieczne na każdym etapie.